.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آماده باش مسوولان جایگاه های بنزین برای اعلام نرخ جدید

صف های طویل در مقابل جایگاه های بنزین در آخرین روز آبان ماه دیدنی بود.

یکشنبه شب در مقابل اکثر جایگاه بنزین در بهترین حالت بیش از 60 خودرو برای سوخت گیری در انتظار بودند و همین امر باعث شده بود تا زمان سوخت گیری در اخرین روز آبان ماه به بیش از یکساعت برای هر راننده خودرو افزایش یابد زمانی که در شرایط آتی کمتر از 10 دقیقه به طول می انجامد.

دلیل این صف های طویل هم شایعاتی است که این روزها بسیار به آن دامن زده شده و اغلب مردم با استدلال افزایش قیمت بنزین یکشنبه شب به جایگاه ها مراجعه کرده بودند تا از آخرین قطره های بنزین 100 تومانی و 400 تومانی استفاده کنند. با انتشار خبری به نقل از وزیر رفاه و تامین اجتماعی که گفته است بعداز ظهر اولین روز آذرماه قیمت های جدید حامل های انرژی اعلام خواهد شد، به نظر می رسد شایعات یکشنبه شب چندان بی اساس نباشد.

در این بین به گفته رئیس انجمن جایگاه داران سوخت سراسر کشور، مسوولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی از 12 روز پیش تا کنون برای اعلام یکباره افزایش قیمت بنزین و گازوئیل اعلام آماده باش کرده اند و در برهمین اساس مسوولان جایگاه ها از ساعت 11 تا 12:30 هر شب با حضور در جایگاه ها و هماهنگی های لازم خود را برای اعلام یکباره قیمت حامل ها آماده کرده اند.

براساس اظهارات بیژن حاج محمدرضا،طی این روزها مصرف افزایش نیافته و تنها دلیل افزایش صف در مقابل جایگاه ها افزایش شایعات در خصوص افزایش قیمت یکباره بنزین در اواخر آبان ماه و اوایل آذر است.

وی تاکید دارد: سوخت گیری بیشتر خودروها در حدود 10 تا 15 لیتر است که نشان می دهد مردم به دلیل نگرانی حاکم در جامعه ناشی از افزایش قیمت بنزین هرروز پس از اتمام تردد روزانه باک خودروی خود را پر می کنند.

این در حالی است که در شرایط فعلی تاکید می شود مصرف روزانه بنزین به 60 میلیون لیتر در روز کاهش یافته است و پیش بینی می شود روند کاهشی مصرف ادامه داشته باشد.

دولت از شهریور ماه امسال با توجه به تعویق زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تصمیم گرفت سهمیه بنزین خودروهای شخصی به صورت ماهانه به کارت هوشمند سوخت آنها واریز شود.

بر این اساس در دو ماه نخست فصل پاییز 60 لیتر بنزین با قیمت یارانه ای 100 تومان به کارتهای هوشمند خودروهای شخصی واریز شد و برای آذر ماه سالجاری هم بدون هیچ گونه تغییری این سهمیه در کارتهای سوخت شارژ ساعت 24 شب گذشته سی ام آبان ماه در کارتهای سوخت شارژ شده است.

در این بین برخی از کارشناسان تاکید دارند در همین ماه نرخ جدید بنزین اعلام خواهد شد و اختصاص این سهمیه برای ایجاد آرامش در جامعه بوده است.

استدلال مطرح شده از سوی این کارشناسان تاکید دولت براعلام ناگهانی قیمت برای جلوگیری از ازدهام خودروها در مقابل جایگاه ها وتکرار نشدن تجربه تلخ سال 86 است.تجربه تلخی که با اعلام سهمیه بندی شدن بنزین در 6 تیر سال 86 منجر به آتش گرفتن جایگاه های بنزین و برخی از فروشگاه های زنجیره ای شد و خاطرات تلخی را به جا گذاشت.در عین حال شاید بتوان اظهار نظر اخیر میرکاظمی در خصوص حفظ سهمیه سوخت خودروها در کارت ها و عرضه ان به قیمت 100 تومان بدون محدودیت زمانی را دلیل بر این استدلال دانست.

در حال حاضر بیش از 17 میلیون کارت هوشمند سوخت شامل 10 میلیون و 194 هزار کارت خودرو و 6 میلیون و 725 هزار و 254 کارت هوشمند موتور سیکلت در سطح کشور فعال است.

هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین یارانه ای 100 تومان، بنزین سوپر یارانه ای 150 تومان، بنزین نیمه یارانه ای 400 تومان و بنزین نیمه یارانه ای سوپر 550 تومان در جایگاههای سوخت عرضه می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.816 seconds.